Miten valtuutettu huolto Applen huoltokeskuksessa eroaa huollosta kolmannen osapuolen huoltokeskuksissa?

Erittäin tärkeää tietoa niille, jotka luulevat, että hyvän tuloksen voi saada vain valtuutetuissa huoltokeskuksissa ja niille, jotka etsivät hyvää kolmannen osapuolenhuoltokeskusta tai niille, jotka eivät tiedä kumpi vaihtoehto olisi parempi.

Apple valtuutettu huolto – Apple Authorized Service Provider / Kolmannen osapuolen huolto – Third-Party Repair

Se on ainainen dilemma Applen älypuhelimien käyttäjien kesken. Kun puhelimesi on kiireellisen korjauksen tarpeessa, esimerkiksi näytön tai lataus portin vaihto, minne menet? Valtuutettuun Applen huoltokeskukseen vai Kolmannen osapuolen huoltokeskukseen? Meillä ei ole tarjolla ratkaisua – me vain tarjoamme mahdollisuuden miettiä tätä ongelmaa yhdessä, jotta teidän olisi helpompi valita. Tutustukaa molempien vaihtoehtojen etuihin ja haittoihin.

Kolmannen osapuolen huoltokeskus:

Edut:

 — Alennukset: Voit saada alennuksen tai bonuksen korjaukselle, esimerkiksi panssarilasi kaupanpäälle. Asiakkaat ovat erittäin tärkeitä erityisesti pienille huoltokeskuksille, ja siksi ne tarjoavat aina parhaimmat vaihtoehdot asiakkailleen. Jos teillä on vain vähän rahaa ja teidän pitää korjata puhelimenne kiireellisesti, paras vaihtoehto on epävirallinen huoltokeskus.

 — Tavoitettavuus: Valtuutettuja Applen huoltokeskuksia ei ole niin montaa, ja ne sijaitsevat yleensä kaukana. Laitteen postittaminen ei ole hyvä vaihtoehto, jos korjaus on kiireellinen. Niinpä useimmiten on helpompaa etsiä kolmannen osapuolen huoltokeskus, jossa korjaus tehdään yleensä nopeammin kuin valtuutetuissa huoltokeskuksissa.

 — Suuri korjausvalikoima: Kolmannen osapuolen huoltokeskukset tarjoavat yleensä kaikkien osien vaihtoa, ja joskus jopa vaikeaa emolevyn korjausta. Kun taas Applen huoltokeskuksissa tarjotaan vain näytön tai akun vaihtoa sillä ehdolla, että heillä on nämä osat varastossa, muutoin joudutte odottamaan muutaman viikon.

 — Tietojen tallentaminen: Ennen kuin menette Applen huoltokeskukseen teidän pitää tehdä paljon erilaisia asioita, tietyissä korjauksissa vaaditaan datan poistamista ja ”Etsi IPhoneni”-toiminnon laittamista pois päältä. Sitä varten tarvitset Apple ID:n salasanan, mutta mitä jos ette voi tehdä tätä? Esimerkiksi jos puhelin ei mene päälle, teillä on suuri riski menettää kaikki tärkeät tiedot (valokuvat, yhteystiedot, viestiketjut) älypuhelimesta. Kolmannen osapuolen huoltokeskuksissa voidaan tallentaa tietonne ja joissakin tapauksissa he voivat jopa pelastaa puhelimen datan. Se on suuri etu, sillä monet iPhonen käyttäjät eivät tee varmuuskopioita puhelimellaan OLLENKAAN! Me suosittelemme tekemään sellaisen edes kerran kolmessa kuukaudessa!

Haitat:

 — Ongelmat takuun kanssaKolmannen osapuolen huoltokeskuksen käyttö on varma tapa nollata kaikki iPhonen takuut. Tämä on tärkeää ensimmäisen ja toisen vuoden aikana (takuun kesto), mutta vähemmän tärkeää myöhemmin. Koskee siis niitä, jotka eivät vahingoittaneet laitetta itse (jos itse rikoitte näytön, takuu ei korvaa sitä)

— Kolmannen osapuolen huoltokeskukset voivat myös pilata älypuhelimenneMyös sellaista sattuu.

Suojataksenne itsenne ja laitteenne, valitkaa vain varmoja ja tarkistettua huoltokeskuksia, jotka tarjoavat takuun työlleen ja arvostavat asiakkaitaan!

_________________________________________________________________________________________________________________________

Älkää käyttäkö «kotiammattilaisia» , riskinä on jäädä ilman puhelinta tai jonkun ajan kuluttua joudutte viemään laitteenne uudelleen korjaukseen! Yleensä tällaiset  «ammattilaiset»  eivät tiedä edes perusteita, eivätkä kanna vastuuta korjauksistaan. He käyttävät osia, jotka ovat huonolaatuisia, minkä takia heidän tarjoamat hinnat korjauksille ovat myös alhaisempia kuin huoltokeskuksissa. Olkaa varovaisia, tehän ette menisi hammaslääkärille, joka poraisi hampaitanne omassa keittiössään!

_________________________________________________________________________________________________________________________

Valtuutettu Apple-huolto:

Edut:

Hyvälaatuiset ja kestävät varaosatApple käyttää alkuperäisiä varaosia, joita ei myydä virallisesti! Siksi kolmannen osapuolen huoltokeskukset käyttävät paljon jäljennöksiä. Mutta kaikki ei ole niin yksinkertaista! Jäljennöksistä kerromme myöhemmin, jotta ymmärtäisitte, mitä teillä on edessä kussakin huoltokeskuksessa.

Teknologia kehittyy koko ajan: ja Apple pyrkii aina korottamaan työntekijöidensä osaamista, kun taas kolmannen osapuolen yritykset eivät yleensä tee sitä.

Laitteen korvaaminenVakavien vaurioiden ilmetessä Apple voi korvata laitteenne kokonaan, mitä kolmannen osapuolen huoltokeskukset eivät tee. Tietenkin Apple vaatii jonkun maksun, jos laitteenne takuu on loppunut. Apple myy myös korjattuja puhelimia, jotka eivät eroa mitenkään uusista (paitsi, että ne on korjattu tehtaissa, missä ne on tehty alun perin) ja ne ovat huomattavasti halvempia.

Haitat:

Sovittu tapaaminen: Vakavalle iPhonen korjaukselle Apple yleensä sopii tapaamisen, mikä voi vaikeuttaa korjauksen prosessia. Toinen yleinen vaihtoehto on lähettää älypuhelin postitse, mutta se yleensä vie enemmän aikaa – joskus jopa 3-4 viikkoa.

MenotApple korjaukset ovat yleensä kalliimpia, kuin kolmannen osapuolen huoltokeskuksissa. Jopa pienet korjaukset voivat tuntua käydä lompakon päälle!

Applen huoltokeskus ei aina takaa teille laadukasta palvelua ja korjausta, varsinkin kiireellisenä vuodenaikana, siitä kertoo asiakkaiden kokemus. On todennäköistä, että Apple korjaa ongelmanne, mutta toisaalta, paljonko aikaa, rahaa ja voimia joudutte käyttämään?

Se on teidän valintanne…

Tykkää ja kerro kaverille!

***

iPhonen tai iPadin säätäminen on helppoa!

Täältä löydät tarkat ohjeet Applen mobiililaitteiden säätämiseen, hyviä neuvoja!

Seura meitä facebookissa!

https://www.facebook.com/isupport.fi/

Hyödyllisiä neuvoja. Ammattitaitoinen korjaus. Laadukkaat varaosat!

Tukenanne iSupport — tiimi

Apple valtuutettu huolto

* Apple huolto

Kolmannen osapuolen huolto

* iPhone huolto

Photo by Dana Vollenweider on Usnplash

MOBIHIVE

Y-tunnus: 2289203-8

© mobihive.fi

WhatsApp chat 0406307020